پیستوله های رنگ پاش برقی رونیکس

به قلم فرامرزی

27 اسفند 1396

پیستوله ها در انواع مختلف و به منظور کاربرد خاصی طراحی شده اند. با توجه به منبع تغذیه می توان آن‌ها را در دسته پیستوله‌های برقی، شارژی و بادی تقسیم‌بندی کرد. از این ابزار صنعتی، نوع برقی آن مخاطب ویژه‌ای دارد. اما رنگ پاش برقی چیست؟

در این مقاله، پس از پاسخگویی به این سوال، تعدادی از پیستوله های رنگ پاش برقی رونیکس و اموزش کار با رنگ پاش برقی را به شما معرفی می‌کنیم.

رونیکس را بخوانید.

رنگ پاش برقی چیست؟

پیستوله های رنگ پاش ابزارهایی هستند که کاربرد بسیاری در صنعت دارند. همانطور که می‌دانید پیستوله برقی یکی از پر استفاده‌ترین ابزار آلات صنعتی است که در رنگ پاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این دستگاه‌ها با جدا کردن ذرات رنگ و پاشیدن آن بر روی سطوح مختلف، رنگ یکدست و یکنواختی ایجاد می‌کنند. رونیکس تولیدکننده انواع پیستوله برقی و شارژی برای انجام کاربری‌های مختلف است. در این نوشتار تعدادی از پرطرفدارترین پیستوله‌های برقی رونیکس شامل پیستوله های رنگ پاش برقی رونیکس با مدل های 1311، 1313، 1335 و نوع پیستوله خرطومی برقی با کد 1365 را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:اینورتر جوشکاری چیست؟

پیستوله خرطومی برقی مدل ۱۳۶۵

در ابتدا شایان ذکر است به این مسئله اشاره کنیم که تمامی پیستوله برقی رونیکس مجهز به موتور پرقدرتی هستند که با استاندارد CE اروپا مطابقت دارد. استاندارد CE با قوانین اروپا تعیین و تنظیم شده است و محصولاتی که این استاندارد را کسب کنند در واقع الگوها و معیارهای قابل قبول محصولات اتحادیه اروپا را دارند و می‌توانند در بازار هر کشور موجود در قاره اروپا عرضه شوند. دارا بودن این استاندارد به این معناست که با محیط زیست کاملا مطابقت دارد و سلامتی فرد مصرف کننده را به خطر نمی‌اندازد.

پیستوله برقی رونیکس مدل ۱۳۱۱

در قسمت تفنگی این پیستوله برقی طراحی منحصر به فردی وجود دارد که در طولانی مدت موجب عملکرد بهتر و راحتی کار کاربر می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدل پیستوله برقی سیستم رنگ پاشی پیشرفته در قسمت نازل آن می‌باشد و دارای موتور پر قدرت مجهز به سیستم رنگ پاشی سلنوئیدی است که با حداکثر جریان پاشش ۳۰۰ میلی لیتر در دقیقه و حجم مخزن ۸۰۰ میلی لیتر، موجب پاشش یکنواخت رنگ می شود. اندازه نازل این مدل ۰.۸ میلی متر است. توان و ولتاژ این دستگاه به ترتیب ۱۱۰ وات و ۲۲۰ ولت است. با وزن ۱.۵ کیلوگرم  و متعلقاتی مانند دو عدد سوزن، قیف شاخص غلظت، آچار، نازل و سوزن رفع انسداد این نوع پیستوله برای مصارف خانگی و عمومی بسیار مناسب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی IGBT چیست و چه کاربردی در اینورتر جوشکاری دارد؟

پیستوله برقی رونیکس مدل ۱۳۱۳

این مدل نیز همانند مدل ۱۳۱۱ از طراحی منحصر به فردی برخوردار بوده که در هنگام فعالیت های طولانی مدت راحتی ویژه ای را برای کاربر فراهم می سازد. سیستم رنگ پاشی پیشرفته در قسمت نازل از ویژگی های بارز پیستوله رنگ پاش برقی رونیکس مدل 1313 است. اندازه قطر نازل این دستگاه برابر با 0.8 میلی متر است. موتور پرقدرت این مدل به سیستم رنگ پاشی سلنوئیدی و مطابق با استاندارد CE اروپا مجهز شده است. توان این موتور برابر با 130 وات است از وجه تمایز آن با مدل 1311 نیز می باشد. از دیگر مشخصات این محصول می توان به وزن 1.7 کیلوگرم، حداکثر جریان پاشش 300 میلی لیتر در دقیقه و حجم مخزن 800 سی سی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ابزارآلات تاسیسات

پیستوله برقی رونیکس مدل ۱۳۳۵

موتور این نوع مدل مجهز به سیستم HVLP است. از مهم ترین ویژگی های پیستوله برقی 1335 می توان به خروجی نازل آن اشاره کرد که به صورت حرفه ای طراحی شده و در دو حالت عمودی و افقی پاشش می کند. این دو نازل در دو اندازه 1.8 و 2.6 میلی متر می باشند که به هنگام رنگ پاشی در شرایط مختلف بسیار تاثیرگذار خواهند بود. در خصوص افزایش عمر کارکرد بدنه و سهولت تمیز کاری آن، سیستم اتصال بدنه پیشرفته ای در آن تعبیه شده است و بدون صرف زمان کم و به صورت خیلی آسان متصل می‌شود. قابل توجه است بدانید سری تفنگی قابلیت باز شدن دارد که موجب راحتی در تمیزکاری ابزار می‌شود. سیستم فیلتر هوای این مدل به سرعت قابل تعویض و به راحتی قابل استفاده است. این نوع پیستوله رنگ پاش برقی توان ولتاژی مانند مدل 1311 دارد. وزن آن 2 کیلوگرم است. حجم مخزن این محصول 700 میلی متر می‌باشد. قیف شاخص غلظت و نازل وسایل همراه این پیستوله هستند.

بیشتر بخوانید: وسایل گرمایشی و روشنایی که باید در طبیعت همراه خود داشته باشید

پیستوله خرطومی برقی مدل ۱۳۶۵

از دیگر پیستوله های رنگ پاش برقی رونیکس مدل 1365 لست. این نوع مدل پیستوله خرطومی برقی همانند مدل 1335 دارای موتور پیشرفته مجهز به سیستم HVLP است و دو عدد نازل افقی و عمودی با همان اندازه دارد که با حداکثر جریان پاشش 800 میلی لیتر بر دقیقه  تاثیر رنگ پاشی را بسیار زیاد می‌کند. سیستم اتصال بدنه این نوع مدل خرطومی نیز پیشرفته بوده و موجب ازدیاد عمر کارکرد می‌شود. عمده ویژگی پیستوله برقی مدل 1365 نسبت به 1335 در این است که این مدل دارای خرطومی است که حمل ابزار را راحتتر می کند و فرآیند رنگ پاشی را برای کاربر سهولت می‌بخشد. همچنین توان 650 واتی آن قدرت ابزار را بالاتر می برد. متعلقات همراه این ابزار قیف شاخص غلظت، نازل، بند رو دوشی و خرطومی هستند. وزن این ابزار 2.7 کیلوگرم و ولتاژ آن 220 ولت است. هر سه مدل پیستوله برقی، فرکانسی یکسان به معادل 50 هرتز دارند.

اموزش کار با رنگ پاش برقی

در اموزش کار با رنگ پاش برقی باید این نکته را بگوییم که تفاوت خاصی بین کار با پیستوله رنگ برقی و بادی و شارژی وجود ندارد. تمامی رنگ پاش‌ها دارای 2 ولوم تنظیم نازل و حالت پاشش و تنظیم میزان رنگ هستند. نحوه کار با رنگ پاش برقی ساده است. تنها کافی است مقدار مناسبی از رنگ را در مخزن دستگاه ریخته و پس از متصل کردن دستگاه به برق، میزان زنگ و حالت پاشش را تنظیم کنید. همه چیز برای رنگ کاری سطح مورد نظر آماده است.

بیشتر بخوانید:اینورتر جوشکاری چیست؟

پیستوله برقی رونیکس مدل ۱۳۳۵

برای اینکه بتوانید پیستوله برقی خود را در صورت لزوم تعمیر کنید خوب از علل خرابی این دستگاه نیز اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه به نقل از سایت بازار برخی از علل و راهنمای تعمیر پیستوله برقی را مرور میکنیم:

“تعمیر پیستوله برقی

نگهداری صحیح از ابزارهای دستی و برقی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. گاهی عدم توجه به نکات کوچک باعث ایجاد ضررهای جبران ناپذیری می‌گردد، اما تعمیر به موقع وسایل و شناسایی دلایل خرابی می‌تواند به جلوگیری از خسارت‌های شدیدتر منجر شود. برای تشخیص سریع‌تر مشکلاتی که ممکن است در عملکرد پیستوله برقی به وجود آید، باید با عیوب رایج این ابزار آشنا شوید. به یاد داشته باشید که هر چه مشکلات موجود در عملکرد پیستوله برقی دیرتر شناسایی شوند، چالش‌های بیشتری در فرایند تعمیر آن برای شما به وجود خواهد آمد. به همین دلیل، با بررسی چندین اختلال رایج در عملکرد پیستوله برقی رنگ، شما می‌توانید با این مشکلات بیشتر آشنا شوید:

پیستوله برقی، رنگ را اسپری نمی‌کند

نشت رنگ از پیستوله برقی

خروج هوا پس از رها کردن ماشه

انحراف جهت اسپری رنگ از محور مرکزی”

15 پاسخ به “پیستوله های رنگ پاش برقی رونیکس”

  1. محمد رضا بهادری گفت:

    برای رنگ کردن ماشین هم میشه ازش استفاده کرد؟

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی، از این ابزاربرای رنگ‌کردن خودرو هم استفاده می‌شود. با این وجود، با مطالعه ویژگی‌های هر دستگاه و تحقیق در مورد مدل‌های مختلف پیستوله، متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

  2. کرم زارعی گفت:

    خسته نباشید
    برای رنگ کردن دیوار خانه از پیستوله های رنگ پاش می توان استفاده کرد ؟

  3. ندا شریفی گفت:

    سلام میخواستم پیستوله برقی رونیکس خرید کنم ولی نمیدونم کدام مدل بخرم کارخانه انجام میدم برای رنگ کردن چوب و مجسمه پلی استر میخوام استفاده کنم مبتدی هم هستم متشکرمیشم راهنمایی کنید

  4. امیرحسین گفت:

    این پیستوله های رنگ پاش که نشتی ندارن؟ اینطوری نیست که درزای دستگاه همش رنگ بچکه؟

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی سلام. پیستوله رنگ‌پاش و تمام ابزارآلات رونیکس، تحت استانداردهای کیفی این برند تولید می‌شوند.

  5. مهیار گفت:

    خب حقیقتا با خرید این پیستوله های رنگ پاش هم کارام سریع تر پیش میره و دستم خیلی تندتر شده و هم از طرفی دقت و کیفیت کارام بالا تر رفته و خب از یه دید دیگه هم به قضیه نگاه کنیم کثیف کاری محیط کار هم کم تر شده و خود پیستوله رو هم به راحتی میشه تمیز کرد رک بگم از انتخابم راضی ام هرچند که اولش مردد بودم که این پیستوله ها رو بخرم یا نه

  6. رضا مظاهری گفت:

    گارانتی و خدمات پس از فروش برای پیستوله های رنگ پاش برقی رونیکس چطوره؟

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی سلام. کلیه محصولات رونیکس با گارانتی معتبر رونیکس سرویس ارائه می‌شوند. جهت اطلاع از جزئیات با شماره تلفن 0216497 تماس حاصل کنید. کارشناسان شما را راهنمایی می‌کنند.

  7. محمود گفت:

    سلام برای رنگ کردن قرنیز هم میشه از پیستوله استفاده کرد ؟

  8. ناشناس گفت:

    سلام پیستوله برقی ۶۵۰ وات تا چند متر مکعب توان رنگ کردن را دارد .برای پروژه های بزرگ هم استاده میشه ؟

    • رونیکس گفت:

      همراه گرامی سلام. این پیستوله برای مصارف خانگی و عمومی طراحی شده است. برای پروژه‌های بزرگ و متراژ بالا، جهت سهولت کار پیشنهاد می‌کنیم که از مدل‌های قدرتمندتر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.