دکوراسیون منزل – تغییرات محبوب دکوراسیون در سال 2018

دکوراسیون 2018

به قلم امید دبیری نژاد

10 دی 1396

هر سال با فرا رسیدن سال جدید میلادی، صنعت دکوراسیون با تغییرات جدیدی همراه می شود. برخی از این تغییرات دکوراسیون منزل، با استقبال بیشتری مواجه میشوند و به اصطلاح محبوب میگردند. هر ساله برخی نشریات معتبر معماری و دکوراسیون این تغییرات را پیش بینی مینمایند. در این مطلب قصد داریم محبوب ترین این تغییرات در سال آینده را معرفی نماییم.

تغییرات دکوراسیون 2018

رنگ های شاددکوراسیون 2018

در چند سال گذشته رنگهای خنثی به وفور در دکوراسیون منزل استفاده شده اند؛ پیش بینی میشود در سال 2018 رنگهای شاد دوباره به خانه ها بازگردند. برای هماهنگ کردن رنگ های شاد با محیط خانه میتوانید یکی از دیوارهای خانه را رنگ کنید یا درب کابینت آشپزخانه را رنگ شاد و براق بزنید. کمی جسارت به خرج دهید و با رنگ کردن مبلمان خانه تغییر بزرگی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

سرویس بهداشتیدکوراسیون 2018

دوره سرویس های مدرن با شیرآلات لوکس و طلایی رو به پایان است، سرویس های سنتی قرار است گوی سبقت را بربایند. محبوبیت سرویس های سنتی طی چند سال گذشته رو به افزایش بوده است، ولی پیش بینی می شود در سال 2018 به محبوب ترین طرح دکوراسیون برای سرویس های بهداشتی تبدیل شود.

سینک های جدید و پیشرفتهسینک آشپزخانه

اگر چه در سال های گذشته سینک ظرفشویی استیل مرسوم بود؛ متخصصان پیش بینی میکنند این روند رو به اتمام باشد. پیش بینی می شود سینک های جدید از جنس سرامیک، مس، گرانیت و حتی بتن، در دکوراسیون آشپزخانه محبوب شوند.

کاشی کاری سنتیکاشی هفت رنگ

تغییر دیگری نیز در دکوراسیون آشپزخانه به چشم میخورد؛ پیش بینی  میشود کاشی های سنتی معروف به کاشی هفت رنگ به طرح محبوب دیوارهای آشپزخانه تبدیل شوند. استفاده از کاشی های سنتی دوباره رنگ را به دکوراسیون خانه باز می گرداند.

لوسترهای قدیمیلوستر قدیمی

چراغ ها و لوستر های قدیمی مجددا به کانون توجه باز میگردند. پیش بینی میشود در طرح های جدید دکوراسیون داخلی، لوسترهای قدیمی دوباره زینت بخش خانه ها شوند. این لوستر ها و چراغ ها را می توان در هر کجای خانه نصب نمود، همان اندازه که در سالن غذاخوری زیبا هستند می توانند جلوه بخش اتاق نشیمن و یا حتی اتاق خواب باشند. چلچراغ های طرح قدیمی را در سرسرا ها و سالن های بزرگ و لوستر آویز را بالای میز غذاخوری نصب کنید و از دکوراسیون خاص و شیک خانه لذت ببرید.

رختکن و کفش کنرختکن

طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند در سال جدید، اضافه کردن رختکن و کفش کن در خانه ها رایج شود. بخش رختکن در ورودی خانه فضای مناسبی ایجاد میکند که میهمانان و حتی اعضای خانه می توانند کفش و لباس خود را در آن قرار دهند. هر چند ساخت یک فضای رختکن در قسمت ورودی خانه چندان هزینه بر نیست اما ارزش افزوده ای که ایجاد می نماید بسیار زیاد است.

فناوری های مدرنخانه هوشمند

در چند سال گذشته توجه به تکنولوژی های دوستدار محیط زیست به طور مداوم افزایش یافته است و احتمالا این رویه در سال 2018 هم ادامه خواهد یافت. هوشمند سازی منازل و استفاده از مصالح سبز هر روز طرفداران بیشتری پیدا میکند و در این میان طراحان دکوراسیون داخلی؛ که از مزایای این فناوری ها مطلع هستند، آن ها را در پروژه های خود به کار خواهند گرفت. کاهش هزینه های انرژی، سهولت در کاربری و هماهنگی با محیط زیست تنها برخی از مزایای این فناوری ها است؛ پیش بینی می شود در سال جدید، تکنولوژی مدرن بیش از پیش در دکوراسیون منازل بکار گرفته شود.

این تغییرات میتوانند فضای زندگی ما را زیباتر جلوه دهند؛ حال که این اطلاعات را در اختیار دارید می توانید آنها را در پروژه های خود به کار گرفته و طرح های امروزی و فضاهای خاص بیافرینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.