بهترین پیچ گوشتی شارژی کدام است؟

ronix cordless drills
  • دقیقه 5
  • 1130
  • 0

به قلم زهرا لاله

27 اردیبهشت 1397

گاهی اوقات در حین ساخت یا تعمیر چیزهای مختلف به مرحله‌ای می‌رسید که باید لیست بلند بالایی از قطعات را با پیچ به هم وصل کنید. در چنین وضعیتی بهترین راه‌حل، استفاده از پیچ گوشتی برقی یا پیچ گوشتی شارژی است، با این انتخاب، بخش بزرگی از کار با سرعت خیلی زیادی پیش می‌رود؛ اما این اتفاق به شرطی می‌افتد که در حین استفاده از پیچ گوشتی شارژی با مشکلی مواجه نشوید. اگر شما هم از کسانی هستید که مهمترین پارامترشان برای خرید ابزارآلات صنعتی قیمت مناسب است، باید بدانید که با دست گذاشتن بر روی ارزانترین پیچ گوشتی شارژی ممکن است کیفیت را فدای قیمت کنید و به دنبال این انتخاب اشتباه، در حین کار دچار مشکل شوید. اما مهمترین پارامترها برای یک انتخاب مناسب چه چیزهایی هستند؟ در این مقاله به شما می‌گوییم که برای خرید بهترین پیچ گوشتی شارژی چه پارامترهایی را در نظر بگیرید و به علاوه برای استفاده از آن به چه نکاتی توجه کنید.

باتری پیچ گوشتی شارژی

پیچ گوشتی شارژی مدل 3416_8512S

بزرگ‌ترین امتیاز پیچ گوشتی شارژی باتری قدرتمند آن است که در حالت عادی در بازه 3.6 ولت یا کمی بیشتر (برای کارهای سبک) تا 12 ولت (برای کاربردهای میان رده) می‌رسد. اما در فناوری‌های جدیدی که برای افزایش طول عمر باتری در انواع پیچ گوشتی ریز به‌کار گرفته شده است، از باتری‌های قوی تری استفاده می‌شود. در همین راستا از باتری‌های لیتیوم یونی پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که یک منبع قدرتمند و پایدار به شمار می‌آید. این باتری‌ها می‌توانند به سرعت شارژ شوند و مهمتر از همه با محیط‌زیست هم سازگار هستند. با این اوصاف یک پیچ گوشتی شارژی خوب، دستگاهی خواهد بود که دارای یک باتری با قدرت و طول عمر بالا باشد.

گشتاور و سرعت بهترین پیچ گوشتی شارژی چقدر است؟

گشتاور همان نیرویی است که سر پیچ گوشتی شارژی را می‌چرخاند؛ بنابراین داشتن گشتاور بالاتر می‌تواند نیروی بیشتری برای چرخاندن پیچ گوشتی ایجاد کند. با توجه به این نکته می‌توانید در هنگام انتخاب پیچ گوشتی شارژی به قابل کنترل بودن گشتاور آن هم توجه کنید. پیچ گوشتی هایی که گشتاورشان قابلیت کنترل دارند به شما این اجازه را می‌دهند که نیروی چرخش سر پیچ گوشتی را تنظیم و کنترل کنید. اگر قصد دارید از پیچ گوشتی شارژی در آلومینیوم یا چوب‌های سفت استفاده کنید باید از یک پیچ گوشتی شارژی با گشتاور بالا استفاده کنید. سرعت پیچ گوشتی به میزان دور چرخش آن در دقیقه ربط دارد، که برای کارهای مختلف متفاوت است. به طور مثال برای سوراخ‌کاری‌های سبک و مصارف امومی خانگی گشتاور 180 دور بر دقیقه مناسب است، برای کارهایی با میزان سختی و سنگینی متوسط میزان این پارامتر باید رقمی بین 1200 تا 1500 دور بر دقیقه باشد و برای کارهای سنگین هم بالغ بر 2000 دور بر دقیقه، میزان گشتاور مناسبی خواهد بود. نوع دیگری هم وجود دارد که به خاطر داشتن ترک متر می‌تواند برای کارهای مختلفی استفاده شود، به این صورت که کاربر در هنگام استفاده بسته به نوع و درجه سختی کار میزان گشتاور را تنظیم می‌کند.

اندازه سه نظام پیچ گوشتی

پیچ گوشتی شارژی مدل 8212

اندازه پیچ گوشتی به سایز شکاف‌هایی بستگی دارد که در سر مته قرار دارد؛ همان جایی که به پیچ متصل می‌شود و اندازه آن می‌تواند بین 1/4 یا 3/4 اینچ باشد. بعضی از مدل‌ها ابزار گیر های بدون کلیدی دارند که برای اتصال سر مته یا جدا کردن آن به هیچ ابزاری نیاز ندارند.

نوع پیچ گوشتی (سر پیچ گوشتی)

بعضی از مدل‌های پیچ گوشتی شارژی به شما این امکان را می‌دهند که سر پیچ گوشتی یا دریل مورد نظرتان را از میان شکل‌ها و اندازه‌های مختلف انتخاب و برای قسمت‌های مختلفی از آن استفاده کنید. دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس هم از این ویژگی خوب مستثنی نیست.

لوازم جانبی

نکته دیگری که در هنگام خرید پیچ گوشتی شارژی باید مورد توجه قرار گیرد، لوازم جانبی محصول است. یک دریل پیچ گوشتی شارژی به طور معمول لوازمی مثل: «کیف مناسب، باتری اضافه، سر پیچ گوشتی های مختلف، مته فلز و رابط» را هم به همراه دارد.

به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی

پیچ گوشتی شارژی مدل Drill-8510

در ابتدای متن به این نکته اشاره کردیم که فدا کردن کیفیت محصول به قیمت کمتر می‌تواند منجر به یک انتخاب اشتباه شده و کاربر را با مشکلات گوناگونی مواجه کند؛ اما به این معنا نیست که صرفاً خرید یک محصول گران قیمت انتخاب خوب و مناسبی خواهد بود. اگر ذهن اقتصادی خوبی داشته باشید می‌دانید که هر محصول با هر سطح از کیفیتی که باشد به نسبت میزان هزینه‌ای که برای تولید و ارائه آن صرف شده است نرخ مخصوصی را به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین باید در هنگام خرید به تعادل موجود بین این دو توجه کرده و به نسبت پولی که می‌پردازید محصولی با کیفیت به‌دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.