معرفی مدل های اره گرد بر رونیکس

  • دقیقه 2
  • 2247
  • 0

به قلم مصطفی شکوریان

9 آذر 1396

اره گرد نجاری یا اره گرد بر به منظور برش مستقیم قطعات کار مانند ام دی اف و چوب کاربرد دارد. این اره قابلیت تنظیم عمق برش و زاویه برش را دارا است. از ویژگی های اره گرد بر آن است که می توان زاویه صفحه را با سطح کار تنظیم نمود و به صورت فارسی بر نیز اقدام به برش نمود. شرکت رونیکس در حال حاضر 3 مدل اره گرد بر در بازار عرضه مینماید که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

برای برش با اره گرد نجاری به تیغ اره گرد الماسه نیاز است. این تیغ اره ها معمولا جهت برش چوب، نئوپان، ام دی اف و لترون مورد استفاده قرار می گیرند. دندانه های آنها عموما از جنس تنگستن کارباید می باشد و قطری معادل 65 میلیمتر تا 350 میلیمتر دارند. شرکت رونیکس تیغ اره گرد الماسه مناسب اره های گرد بر را نیز در بازار عرضه مینماید. معمولا حداکثر توان گردش تیغه روی آن درج میشود.

اره گرد بر 4318

اره گرد بر مدل 4318 رونیکس با بهره گیری از آرمیچر و بالشتک قوی، توان خروجی بالایی را تولید می کند. این قدرت بیشتر به بهای 200 گرم وزن بیشتر به نسبت سایر برندها تمام شده است. این دستگاه در حالت 90 درجه؛ یعنی زمانی که بر سطح کار عمود است، حداکثر عمق برش 67 میلیمتر و در حالت 45 درجه حداکثر عمق برش 60 میلیمتر را ارائه می دهد. در مدل 4318 رونیکس روی گارد بالایی دریچه ای در جهت چرخش صفحه برش وجود دارد که غبار ناشی از برش بوسیله آن خارج می گردد. این محصول به همراه یک عدد تیغ اره گرد الماسه مخصوص برش ام دی اف ارائه میشود.

 اره گرد بر 4320

اره گرد بر مدل 4320 رونیکس با بهره جستن از 2000 وات توان، پرقدرت ترین مدل اره گرد بر شرکت رونیکس است. قطر صفحه برش این دستگاه 235 میلیمتر است و مجموعه آرمیچر بالشتک قدرتمند آن می تواند این صفحه را تا 4200 دور در دقیقه به گردش درآورد. وزن دستگاه 6 کیلوگرم است و در حالت عمود می تواند حداکثر عمق برشی برابر 85 میلیمتر ایجاد کند. در صورت استفاده از این دستگاه در زاویه 45 درجه حداکثر عمق برش به 58 میلیمتر خواهد رسید. عمده مصرف این محصول در امور صنعتی است. به طوری که این محصول در زیر میز های برش، به صورت برعکس بسته می شود و دیسک برش آن از میز خارج می گردد تا در اثر حرکت چوب برروی میز، عمل برش انجام شود. اره گرد بر 4320 نیز به همراه یک عدد تیغه گرد الماسه مخصوص برش ام دی اف ارائه میگردد.

اره گرد بر 4310

اره گرد بر مدل 4310 رونیکس تنها 3.5 کیلوگرم وزن دارد و با توجه به سبک بودن جهت امور نصب کاملا ایده آل است. قطر صفحه برش در این مدل 180 میلیمتر در نظر گرفته شده است و توان 1050 وات دستگاه میتواند صفحه را به سرعت 6000 دور در دقیقه برساند. در اره گرد بر 4310 امکان تنظیم عمق برش و اجرای برش های زاویه دار دقیق فراهم آمده است. در این مدل حداکثر عمق برش در زاویه 90 درجه 60 میلیمتر و در زاویه 45 درجه معادل 45 میلیمتر است. اره گرد نجاری 4310 هم مانند دو مدل قبلی به همراه یک تیغ اره گرد الماسه مخصوص برش ام دی اف ارائه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.