راهنمای خرید اتو لوله سبز

اتو لوله سبز

به قلم زهرا لاله

17 خرداد 1397

معایب لوله‌های فلزی که هنوز هم جزو پر استفاده‌ترین انواع لوله در تاسیسات می‌باشند، آن‌قدر زیاد است که در بسیاری از موارد جای خود را به لوله‌های سبز داده‌اند. لوله‌های سبز که در ظاهر جنسی شبیه به پلاستیک معمولی دارند بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیرند. ضد رسوب بودن، اکسید نشدن، عایق حرارتی نسبی و … از مهم‌ترین مزایای این نوع لوله‌ها است و میزان محبوبیت آن‌ها را دو چندان کرده است. اما نصب و اتصال این لوله‌ها به چه شکل انجام می‌شود؟ برای اتصال لوله‌های سبز به یکدیگر، دستگاه‌های مخصوصی هست که به آن‌ها اتو لوله سبز یا همان دستگاه جوش لوله سبز می‌گویند.

معرفی اتو لوله سبز

اتو لوله سبز دستگاهی است که از آن برای اتصال انواع لوله‌های سبز استفاده می‌شود. دستگاهی با کاربرد و روش استفاده مخصوص به خود که جایگاهش در بین ابزارآلات مربوط به تأسیسات همواره محفوظ است. اما چیزی که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است مشخصات مناسب برای انتخاب این دستگاه است.

یک اتو لوله سبز مناسب، دستگاهی است که مشخصات زیر را داشته باشد:

  • مناسب برای لوله‌های PE ، PP-R و PB
  • سیستم حرارتی پیشرفته
  • سرعت بالای گرمایش
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • سیم بلند
  • داشتن ابزار جانبی
  • قدرت و توان کاری مناسب
  • دارای قابلیت کنترل دما

شرح مشخصات

مناسب برای لوله‌های PE ، PP-R و PB

یکی از ویژگی‌های مهم هر وسیله این است که در موارد مختلفی قابل استفاده باشد؛ با این حال باید توجه داشت که این تنوع کاربرد تنها در یک حوزه تخصصی باشد و در طراحی آن وسیله، کیفیت فدای کمیت نشده باشد. درباره دستگاه اتو لوله سبز هم باید این نکته را در نظر گرفت که دستگاه قابلیت اتصال چند نوع لوله را داشته باشد.

سیستم حرارتی پیشرفته

اگر دستگاه اتو لوله سبز مورد انتخاب‌تان دارای سیستم حرارتی پیشرفته باشد، با المنت‌های قوی و مجزایی که دارد حرارتی متناسب و یکنواخت ایجاد کرده و باعث ایجاد اتصالات بهتر و قوی‌تری می‌شود.

سرعت بالای گرمایش

گرمایش سریع‌‌تر موجب تسریع روند کار و اتصال لوله‌ها و همین‌طور کاهش اتلاف وقت می‌شود.

جلوگیری از اتلاف انرژی

اگر محل اتصال راکت حرارتی به بدنه اتو لوله سبز دارای عایق حرارتی باشد، میزان حرارتی که به بدنه وارد می‌شود تا حد خیلی زیادی کاهش می‌یابد و انرژی خیلی کمتری هم به هدر می‌رود.

سیم بلند

برای دسترسی بیشتر و بهتر و همین‌طور قابل استفاده بودن دستگاه در محیط‌های مختلف، لازم است که سیم اتو لوله سبز بلند باشد یا اینکه در پکیج محصول یک سیم سیار بلند هم موجود باشد که بتوان از آن در محیط‌های مختلف و جاهایی که پریز برق دور از دسترس است، استفاده کرد.

داشتن ابزار جانبی

یک دستگاه اتو لوله سبز مناسب دستگاهی است که در بسته‌بندی خود ابزار جانبی لازم را هم داشته باشد، ابزاری مثل قیچی، متر، راکت اضافه، آچار آلن، لقمه یدک و … که ممکن است کاربر در حین کار به آن‌ها نیاز داشته باشد.

قدرت و توان کاری مناسب

اگر دستگاه توان کاری مناسبی نداشته باشد، استفاده از آن مشکل و طاقت‌فرسا خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که مهم‌ترین مشخصه یک اتو لوله سبز میزان قدرت و توان آن دستگاه است.

دارای قابلیت کنترل دما

قابلیت کنترل دما این امکان را به شما می‌دهد که دمای کار را با توجه به نوع، ضخامت و قطر لوله‌های مختلف تنظیم کنید. با این کار می‌توانید علاوه بر افزایش کیفیت کار، میزان انرژی مصرفی‌تان را هم تحت کنترل خود قرار دهید.

حرف آخر

در نهایت انتخاب هر دستگاه یا ابزاری بر عهده کاربر است و باید بر اساس نیاز او انجام شود. با در نظر گرفتن موارد فوق می‌توانید دستگاه اتو لوله سبز متناسب با نیاز خود را شناسایی، انتخاب و خریداری کنید.

در نظر داشته باشید که استفاده از هر دستگاهی آداب مخصوص خود را دارد و برای افزایش طول عمر مفید دستگاه و همین‌طور رعایت ایمنی حین کار با آن، باید از دستورالعمل‌های مربوطه ( که در دفترچه راهنمای هر دستگاهی وجود دارد) پیروی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.