آچار همه کاره چیست؟

آچار همه کاره رونیکس
  • دقیقه 3
  • 1868
  • 0

به قلم زهرا لاله

24 خرداد 1397

همه فن حریف بودن صفتی نیست که تنها بتوان به انسان‌ها نسبت داد، ابزارها هم می‌توانند همه فن حریف باشند. مثلاً انبردست، آچار فرانسه و در برخی از موارد حتی پیچ‌گوشتی و … هم ابزارهایی همه فن حریف به شمار می‌آیند. زمینه‌های کاربرد آچار فرانسه آن‌قدر زیاد است که خود به یک صفت (به معنی همان همه فن حریف بودن) تبدیل شده است. اما آیا واقعاً این ابزارها همه کاره هستند؟ بله ابزارهای زیادی هستند که می‌توانند به خودی خود همه کاره باشند. به طور مثال ما آچار همه کاره ای می‌شناسیم که واقعاً ابزاری همه کاره است و می‌تواند به جای چندین و چند ابزار مورد استفاده قرار گیرد، اما این آچار برای پیچ و مهره‌ها و موارد این چنینی کاربرد دارد و آچارهای دیگری هم با لقب همه کاره وجود دارند که برای کارهایی مثل باز و بسته کردن انواع لوله یا … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آچار همه کاره

آچار همه کاره مجموعه آچار بکس کاملی است که برای انجام کارهای خیلی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تنهایی خیلی از کارها را راه می اندازد. آچار بکس در انواع و بسته بندی‌های متفاوتی تولید می‌شود اما مدل همه کاره آن متفاوت است. این آچار یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کار با ابزارآلات یعنی دشواری حمل و نقل انواع مختلف آچارها را حل کرده است. ساختار آچار همه کاره از چند بخش تشکیل شده است؛ دسته جغجغه‌ای، سری‌های آچار و مبدل‌ها و … .

در واقع با همراه داشتن این ابزار در خانه، محل کار، کارگاه و خودروی خود دیگر نیاز به حمل انواع آچارها نخواهید داشت، چراکه این ابزار به خودی خود می تواند کار چند ابزار مختلف را انجام دهد. بنابراین شما با خرید یک ابزار مجموعه ای از آچارها را در اختیار خواهید داشت. شکل و طراحی ظاهری آچار همه کاره به آچار جغجغه ای تا اندازه ای شباهت دارد. اما این دو آچار تفاوت هایی دارند؛ به این صورت که یک سر آچار همه کاره امکان نصب سری سوزنی را برای کاربر فراهم می کند. سری سوزنی در واقع یک قسمت جداگانه بوده و دارای سوزن های بسیاری است که به باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره کمک می کند.

همان‌طور که در شکل زیر هم می‌بینید سری آچار همه کاره از سوزن‌های خیلی زیادی تشکیل شده است و این قابلیت را به آچار داده است که با استفاده از آن می‌توان سری آچار را به انواع پیچ و مهره متصل کرد، در این حالت آچار شکل آن‌ها را به خود گرفته، محکم شده و با چرخاندن دسته جغجغه‌ای توسط کاربر، پیچ و مهره‌ها را باز و بسته میکند.

برای اینکه آچار کمترین لقی را داشته باشد و محکم پیچ و مهره‌ها را در خود بگیرید، سوزن‌ها به شکل 6 ضلعی تعبیه شده‌اند و در باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها کمترین لقی را از خود نشان می‌دهند. این ویژگی؛ یعنی داشتن سری سوزنی برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره، مهم‌ترین قابلیت آچار همه کاره است که آن را به یک ابزار محبوب بدل کرده است؛ اما قابلیت‌ها، ابزار جانبی و موارد استفاده از آچار همه کاره تنها به همین مورد ختم نمی‌شود، این آچار با دارا بودن انواع مبدل این امکان را به کاربر می‌دهد که با استفاده از سری‌های مختلف، برای کارهای مختلفی از آن استفاده کنیم.

انواع سری آچار همه کاره

آچار همه کاره سری‌های مختلفی دارد که قابلیت‌ها و کاربردهای آن را دو چندان می‌کند. با استفاده از سری‌های مختلف آچار همه کاره می‌توانید انواع پیچ و مهره‌های چهار ضلعی، شش ضلعی، آلن و قلابی شکل را باز و بسته کنید. البته برای سایز پیچ‌هایی که با این آچار قابل باز و بسته شدن هستند هم محدودیتی وجود دارد و مسلماً پیچ‌های خیلی بزرگ با این وسیله قابل باز یا بسته شدن نیستند. این وسیله تنها برای پیچ‌هایی با بازه سایز 9 الی 21 میلی‌متر مناسب است.

آچار همه کاره رونیکس

اگر به دنبال یک آچار همه کاره کامل و با قابلیت‌های بالا می‌گردید که نسبت به کارایی و کیفیتش از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد، آچار همه کاره رونیکس مدل 2600 گزینه خوبی خواهد بود. رونیکس از شرکت های با سابقه در زمینه ابزارالات است که باتوجه به نیاز افراد توانسته ابزارهای باکیفیتی همانند ابزارهای دستی، برقی، بادی و … تولید کند. در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی‌های این آچار می‌پردازیم:

  • دارای دسته جغجغه 3.8 اینچی
  • طراحی دسته بر اساس دستورالعمل‌های ارگونومیک
  • ساخته شده از آلیاژ وانادیوم و کروم و روکش شده با کروم؛ به منظور جلوگیری از زنگ زدگی
  • دارای رابط 3.8 اینچی
  • دارای سوزن‌های داخلی 6 ضلعی؛ برای گیرایی بیشتر و لقی کمتر در حین گرفتن انواع پیچ و مهره
  • امکان استفاده برای پیچ و مهره‌های مختلف با سرهای مختلف
  • پشتیبانی از پیچ‌هایی در بازه سایز 9 الی 21 میلی‌متر
  • وزن مناسب
  • ساخت تایوان
  • تولید بر اساس استاندارد متریک
  • دارای کاور پلاستیکی
  • دسته جغجغه‌ای 3.8 اینچی

در مطالب بالا به معرفی آچار همه کاره و انواع سری آن پرداختیم و شما را با آچار همه کاره رونیکس آشنا کردیم. اکنون می تواند پس از بررسی ویژگی های این ابزار و در صورت نیاز اقدام به خرید آن کرده و بسیاری از نیازهای خود را تنها با داشتن یک ابزار برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.